Skip to main content

User Experience

User Experience (UX) is how a person feels when interfacing with a system. The system could be a website, a web application or desktop software and, in modern contexts, is generally denoted by some form of human computer interaction. 

Don Norman on User Experience Design (Father of user experience)
I invented the term user experience design because i thought human interface and usability were too narrow. I wanted to cover all aspects of the person’s   experience with the system including industrial design, the interface, graphics, the physical interaction and the manual. 



User Experience theory according to experts :

1. User Experience design is the process used to determine what the     experience will be like when a user interacts with your products - Laura Klein 

2. User Experience is the art and science of generating positive emotions  through products interactions - Tomer Sharon 

3. User Experience design is a process for desigining systems that offer a  great experience to users. - Justin Mifsud

4.  Ux Design is a commitment to build products that are created with the    customer in mind. It starts with studying who the customers are and what they  need, and taking that information to provide products and services that    improves the quality of people’s lives   - Marieke McCloskey

User Experience Design :

User Experience Design (UX OR XD) is the process of enhancing users   satisfaction with a products by improving the usability, accessibility and   pleasure provided  in the interaction with the products . 



User Experience Designers: 

Those who work on User Experience, study, research and evaluate how user   feels about a system, looking at such things as easy of use, perception of the  value of the system, utility, efficiency in performing task and so forth. 

Importance of having a user experience in a company :

It helps you figure out your goals : A big part of ux is discovery, this involve interviewing main stakeholders to learn about the project at hand.

UX helps you figure out your targeted audience : once you have figured out your goals, then you can focus on your audience. The best way to do this isto research your customer base and create personas. Personas are     fictional embodiments of the real people that use your website.

User experience design helps with organization and content creation : By knowing your goals and your audience will allow you to figure out exactly what people are looking for when they visit your site. This information will influence both your site map and webpage structure. 

Helps you save money : by all the actions taken, your site can have a lasting impact. Making smart choices based off of research will give your website a longer life than others. 

Consumer focused designs 

Helps in make money 



Methods of the UX process : 

1. User profiles and personas: The first step in the process is  getting to know your audience. This allows you to develop  experiences that relate to the voice and emotions of your users.
2. Evaluation of the system: If a system already exists, evaluate its current state. Then report issues and suggest fixes based on their analysis of research data.
3. Interface testing: Conduct a study to compare the effectiveness and quality of experience of different user interfaces.
4. User surveys: Interview existing and potential users of the system to gain insight into what would be the most effective design. Because the user’s experience is subjective, the best way to directly obtain information is by studying and interacting with users.
5.  Wire-frames and prototypes: Develop wire-frames (visual frameworks of a website) of different layouts and perhaps also interactive prototypes.
6.  User flow diagram: Make a flow chart showing how users  should move through a system.
7.  Design Patterns: Patterns provide consistency and a way of  finding the most effective “tool” for the job. With user interface  design patterns, for example, picking the right UI elements  (e.g. module tabs, breadcrumbs, slideshows) for certain tasks  based on their effectiveness leads to better and more familiar  experiences.
8.  Site maps: Develop site maps (an organized list of pages on a  website). This is an important step in proposing changes to the  information architecture, which plays a key roll in the user  experience.
9.  Style Guides: Consistency is critical to designing a memorable  user experience through a brand. Content style guides give  writers and designers a framework in which to work when  creating content and developing a design, and they also ensure  that the brand and design elements align with the owner’s goals.

Top User Experience Design company 


This are the companies providing services in user experience design having   years of experiences working with global brands towards target, and also   having dedicated team of designers to develop the user experience with   innovative ideas, experience, upgraded technology.

For more information click here : 
Video : YouTube 


Comments

Popular posts from this blog

Why Customer Experience Consulting Services is important for company Customer experience   (CX) referrers to an interaction between a company       and a customer over the duration of their relationship and interaction of that customer with a company and its products. Understanding the customer     experience is an integral part of customer relationship management, this experience reflects on how the customers feel about the company, products or services provided. Customer experience is all about making the customer feel special and making sure that they are at the forefront of your mind when   evaluating process.  Methods of getting customer feedback : Website contact forms Online chatting forms E-mails Telephone Social media Mobile surveys Behavioral insight survey Market survey  Suggestion box Live chat Importance of customer experience : Improves customer retention Creates brand loyalty Reduces customer chrun Creates a competitive advantages I